Gevonden in de kringloop #1

1gevonden

Gevonden in de kringloop is een post die elke keer online komt wanneer ik nieuwe postkaartjes gevonden heb in de kringloop. De ene keer zullen het kaartjes voor postcrossing zijn en andere andere keer weer oude kaartjes en misschien zelfs wel kaartjes die ik zelf hou.

Afgelopen woensdag vond ik het weer tijd voor een rondje kringloop. Eigenlijk wilde we al eerder maar omdat Dennis zijn favoriete kringloop op woensdag open is besloten we het dus gewoon even op de schuiven en woensdag middag naar Groningen te fietsen. Meteen ook weer fijn zo’n bezoekje aan de kringloop want ik heb nog een nieuwe kortbroek nodig. Die ik helaas niet vond daar. Ze waren allemaal.. Umm laat ik het zo zeggen: voor oude mensen. Helaas pindakaas voor mij dus.

Natuurlijk kwam ik niet alleen voor de spullen en kleding maar ook voor de bak met postkaartjes. Die ik weer gretig doorzocht opzoek naar leuke kaartjes. Al snel had ik een heel stapeltje naast mij liggen maar om ze allemaal mee te nemen vond ik weer net iets te ver gaan. Dus na een kleine selectie bleven de volgende postkaartjes over.

tn_DSC08512

Het eerst postkaartje wat sowieso mee naar huis zou gaan was dit bovenstaande postkaartje van Anton Pieck. Ik heb wel eens eerder een kaartje van hem meegenomen en ben dan ook helemaal gek op de tekeningen die er op staan. Wanneer je naar het postkaartje kijkt waan je je gewoon even in een sprookje. Je begrijpt misschien wel dat dit postkaartje lekker bij mij mag blijven.

tn_DSC08513

Natuurlijk was ik ook opzoek naar postkaartjes die ik kan gebruiken bij postcrossing. En wat is nou leuker dan een echt Nederlands kaartje?

tn_DSC08514

Het tweede postkaartje wat ook voor postcrossing is, is dit kaartje met een tekening van Dick Bruna. Het leukste is misschien nog wel dat die postkaartje een onderdeel is geweest van de kinderpostzegel. Ik weet nog wel dat ik dat vroeger ook altijd deed. Al ging ik nooit de deuren langs omdat ik dat maar eng vond. Dus ik liet mijn ouders en oma altijd zegels kopen.

tn_DSC08515

Ook dit Winnie the pooh postkaartje gaat gebruikt worden voor postcrossing.

tn_DSC08516

Of ik die laatste postkaartje ga versturen met postcrossing weet ik nog niet. Aan de ene kant wil ik hem wel versturen maar aan de andere kant vind ik hem zelf ook heel erg mooi. Dus voorlopig blijft die nog lekker hier. Of ik moet van iemand een adres krijgen die van kastelenen postkaartjes houdt. Dan gaat die misschien wel op pad naar een nieuwe eigenaar.

Een gedachte over “Gevonden in de kringloop #1

  1. Die laatste met het kasteel is erg mooi! Daar zou ik ook wel eens heen willen zeg. Jammer dat we geen korte broek konden vinden.. Wie weet binnenkort! En ik vind je lay-out echt nice geworden. Rustig, overzichtelijk en mooi.

    Like

Geef een reactie

