OUDE POSTKAARTJES: De eland

Gekocht: Maastricht – Op de rommelmarkt.

tn_DSC08760

Oude postkaartjes, ik hou er van! Op dit moment heb ik er zelf 33 en altijd nog opzoek naar nieuwe. Helaas vind je ze alleen niet meer zo gemakkelijk of zijn ze ontzettend duur. Wanneer je op een rommelmarkt oude postkaartjes tegen komt zijn het vaak handelaren die er zo 3/4 euro voor vragen. En dat gaat mij nou weer niet iets te ver. Heel soms wil ik het er best wel voor neer leggen, maar dan moeten de postkaartjes ook echt mooi zijn en moet ik ze ook echt willen hebben. Maar hierdoor is mijn oude postkaartjes verzameling de laatste tijd helaas niet meer aangevuld, natuurlijk zal ik altijd blijven zoeken. Gelukkig heb ik er genoeg om aan jullie te laten zien en dat zal dan ook gebeuren in de oude postkaartjes categorie.

Het eerste postkaartje waar ik mee aftrap is meteen een hele oude. Dit postkaartje komt namelijk uit 1921 en is verstuurd vanuit België. Het enige wat ik er van uit kan opmaken want de rest van het postkaartje is helaas onleesbaar en ik denk dat het daan ook in het geschreven is geschreven. Aangezien ik nooit Frans heb gehad kan ik er ook niet uit opmaken wat geschreven is. Wat ik wel heel apart vind is dat de stempels en de tekst nog helemaal goed zijn. Oké één van de stempels is wel wat vervaagd maar de rest ziet er uit alsof het er gisteren nog opgeschreven is.

tn_DSC08756

tn_DSC08761

Dit postkaartje kocht in overigens maar voor 50 cent! In 2012 was ik een weekendje in Maastricht waar op zaterdag een kleine rommelmarkt was. Er was helaas niet heel veel soeps te vinden tot dat ik opeens een kraam met allerlei postkaartje tegen kwam. Het leukste van dit alles was nog wel dat bijna alle postkaartjes maar 50 cent waren! Dus je begrijpt wel dat ik al snel een aantal afrekende die mooi weer mee naar huis gingen. Vorige jaar was ik weer een weekend in Maastricht en toevallig was die zaterdag de zelfde markt er weer. Heel misschien raad je het al, de kraam was helaas verdwenen. Ik heb echt even ontzettend gebaald maar wie weet kom ik ooit weer eens zo’n kraam tegen, waar alle postkaartjes maar 50 cent kosten…

2 gedachtes over “OUDE POSTKAARTJES: De eland

  1. Mooi kaartje! En dat handschrift, dat zie je tegenwoordig niet meer volgens mij. En het is echt belachelijk wat de handelaren er voor vragen. Wel jammer want we komen soms leuke en mooie kaartjes tegen

    Like

Geef een reactie

